Exercitii fizice benefice pentru artrita

Artrita este o boala care cauzeaza inflamarea articulatiilor, din cauza deteriorarii oaselor, odata cu inaintarea in varsta sau in urma unui accident. Exista 100 de tipuri de artrita, iar cauzele cele mai frecvente ale acestei afectiuni sunt: traumatismele, factorii genetici, afectiunile metabolice, infectiile si autoimunitatea.

Iata cateva exercitii fizice benefice pentru artrita:

In primul rand, cereti sfatul medicului in acest sens, care sa va prezinte tipurile de exercitii adecvate.

Incepeti antrenamentele cu un terapeut, care sa va ajute sa va intelegeti limitele fizice si care sa va invete cum sa faceti exercitiile in mod corect, pentru a nu va rani.

Creati-va un antrenament personalizat, care sa includa exercitii de tip range of motion (ROM), de forta si de tip aerobic ( cardiovasculare), pe care sa le efectuati in fiecare zi sau o data la 2 zile. Cele mai bune antrenamente benefice pentru artrita sunt cele efectuate moderat si in mod consecvent. Evitati activitatile prea obositoare sau suprasolicitarea prin exercitii fizice.

Aplicati comprese calde pe articulatii inainte de antrenament. Optati pentru un dus cald sau aplicati o plosca cu apa calda sau un prosop cald, timp de 20 de minute, evitand apa fierbinte.

Incepeti antrenamentul zilnic cu exercitii de tip ROM, care includ intinderi pentru flexibilitate si miscari usoare si stabile ale incheieturilor, cum ar fi rotirea bratelor, timp de 15 minute, folosind o combinatie a urmatoarelor exercitii:

– intinderi simple ale grupelor mari de muschi, rotind usor fiecare articulatie majora.

– exercitii yoga usoare, speciale pentru artrita.

– enot sau golf.

Continuati cu exercitii de tip aerobic, speciale pentru persoane care sufera de artrita (nu mai mult de 175 de minute pe saptamana), cum ar fi:

– aerobicul / mersul in apa.

– inotul.

– mersul pe jos timp de 20-30 de minute, fara a va suprasolicita articulatiile.

– mersul pe bicicleta medicala, pentru a nu va rani articulatiile.

Faceti exercitii de forta o data la 2 zile, atunci cand nu faceti exercitii de tip cardio, pentru a nu va suprasolicita muschii si articulatiile. Urmatoarele tipuri de exercitii sunt indicate pentru persoanele care sufera de artrita:

– ridicarea de greutati mici.

– intinderea benzilor de rezistenta.

– exercitii izometrice si izotonice ( urmariti tutoriale online).

Sfaturi utile:

– opriti imediat antrenamentul, daca simtiti o presiune prea mare la nivelul articulatiilor.

– odihniti-va si hidratati-va in mod corespunzator dupa fiecare antrenament.

– incepeti cu exercitii usoare si treceti la cele mai complexe, odata cu cresterea rezistentei.

Share Button