Cum sa-ti prelungesti viata

Nimic nu este sigur in viata si nimeni nu poate stii dinainte cat va trai, insa exista anumite lucruri pe care le puteti face, pentru a va prelungi viata, dupa cum urmeaza:

1. ADOPTATI UN STIL DE VIATA SANATOS

Faceti cat mai multa miscare, pentru a fi sanatosi, din punct de vedere fizic si psihic. Sportul ajuta la intarirea imunitatii, tine sub control greutatea si imbunatateste echilibrul intregului organism. Mai mult, in timpul miscarii, in organism se elibereaza endorfine, care va ajuta sa va relaxati si sa va simtiti bine, imbunatatindu-va starea de spirit.

Acordati o atentie sporita problemelor de sanatate, prevenindu-le si tratandu-le la timp, prin controale si analize periodice si prin administrarea medicamentelor prescrise de medicul specialist.

Evitati activitatile riscante, cum ar fi viteza la condus sau sporturile extreme, ce pot cauza accidente si implicit traume la nivelul capului si a coloanei vertebrale.

Evitati substantele toxice, care va pot imbolnavi, cum ar fi poluantii, pesticidele, aburii toxici si azbestul.

Evitati consumul excesiv de alcool. Cantitatea zilnica recomandata este de cel mult un pahar la femei si doua pahare in cazul barbatilor.

Renuntati la fumat, deoarece tutunul creste riscul aparitiei bolilor de plamani, a mai multor tipuri de cancer, a diabetului, a bolilor de ochi, a infectiilor respiratorii, a bolilor de gingii, precum si a producerii infarctului.

Evitati consumul de droguri, deoarece acestea pot produce deshidratare, stari de confuzie, pierderi de memorie, psihoza, crize, coma, leziuni cerebrale, putand fi letale.

2. ADOPTATI O ALIMENTATIE SANATOASA

Ajutati organismul sa se vindece mai repede, consumand suficiente proteine, care ajuta la producerea de celule noi si la repararea tesuturilor afectate din diferite cauze. Cele mai importante surse de proteine sunt: carnea, lintea, fasolea, quinoa, semintele de chia, nucile, lactatele, pestele si ouale.

Mentineti-va nivelul de energie ridicat, consumand fructe si legume. Acestea sunt sarace in calorii si grasimi si bogate in fibre si vitamine, ajutand la prevenirea anumitor afectiuni, cum ar fi cancerul, problemele cardiace, hipertensiunea, infarctul si diabetul.

Consumati carbohidrati benefici, din legume si fructe si reduceti consumul de carbohidrati, proveniti din alimente procesate.

Consumati cantitati mici de grasime, necesare organismul pentru absorbtia vitaminelor solubile, prevenirea inflamatiilor, regenerarea muschilor, inchegarea sangelui si pentru o buna functionare a creierului. Sursele cele mai comune de grasimi sunt untul, branza, laptele integral, smantana, carnea si uleiurile vegetale. Evitati consumul excesiv de grasimi, deoarece dauneaza sanatatii.

Consumati suficiente vitamine si minerale, adoptand o dieta echilibrata.

Adoptati o dieta saraca in sodiu, sub 2,300 milligrame pe zi, pentru o buna functionare a organismului si prevenirea anumitor afectiuni cardiace si a hipertensiunii.

Hidratati-va in mod corespunzator, pentru a va detoxifia organismul si a va mentine rinichii sanatosi.

3. REDUCETI STRESUL

Protejati-va sanatatea mentala, mentinand relatii apropiate cu familia si prietenii, care sa va asculte si care sa va distraga de la problemele zilnice.

Odihniti-va in mod corespunzator, cel putin 7-8 ore pe noapte, pentru ca organismul sa acumuleze energia necesara, in lupta impotriva infectiilor si a bolilor.

Faceti-va hobby-uri, care sa va detensioneze si sa va ajute sa va deconectati de la problemele zilnice.

Faceti-va timp pentru relaxare, prin meditatie sau prin tehnici de respiratie.

Oferiti-va sansa la fericire, bucurandu-va de viata si facand lucruile care conteaza cel mai mult.

Nimic nu este sigur in viata si nimeni nu poate stii dinainte cat va trai, insa exista anumite lucruri pe care le puteti face, pentru a va prelungi viata, dupa cum urmeaza:

Share Button