Consumul de apă: Detoxifiere inteligentă pentru fiecare zi

Adesea ne oprim din goana noastră zilnică în care oscilăm între mese frugale sau adevărate festinuri, între sedentarism și încercări care tind spre performanță, între o extremă sau alta, și, de cele mai multe ori, după ce ne prinde din urmă și o răceală „de sezon”, ne gândim că nu ne-ar strica deloc o cură de detoxifiere. Cu o banală căutare pe Google vom găsi rețete minune care ne vor îmbunătăți sistemul imunitar, începând cu multifuncționalele lămâi, continuând cu ceaiul de urzică, ceapă și sfeclă roșie, și sfârșind cu salate din fructe exotice, precum cherimoya și tamarillo.

În acest articol îmi doresc să ne reamintim împreună de cel mai important detoxifiant, accelerator în arderea grăsimilor, hidratant, energizant remediu lăsat de Creator pentru menținerea imunității noastre zilnice: apa. Înainte de a te duce cu gândul la ultima doză de bautură carbogazoasă consumată și a apăsa butonul de „ieșire”, te invit să îmi dai ocazia de a împărtăși cu tine câteva informații extrem de utile (pe termen scurt, mediu și lung) despre consumul inteligent de apă, pe care le-am cules din cărțile precizate în josul paginii.

De ce să bem apă?

Corpul nostru este alcătuit în proporție de 25-35% din substanțe solide, și 65-75% apă (în funcție de sex și vârstă). În timpul unei zile eliminăm aproximativ trei litri de apă prin transpirație, prin urină, odată cu fiecare respirație și în fiecare moment în care clipim. Atunci când luăm în calcul un regim de alimentație sănătos, ne gândim în principiu la un aport de minerale, antioxidanți, fibre, nutrienți și vitamine, adică la calitatea acelui procentaj de 25-35% din corpul nostru, lucru extrem de folositor, însă fără rezultate pe termen lung dacă vom neglija restul de 65%.

Apa are rolul de solvent și mijloc de transport al celorlalte substanțe în organismul nostru. Apa reglează toate funcțiile organismului, în special activitatea substanțelor solide pe care le transportă. Apa participă la realizarea corespunzătoare a absorbției și a digestiei, reglează temperatura corpului, asigură un mediu de desfășurare optim de reacție pentru numeroasele procese biochimice din organismul nostru (hidroliză, hidratare etc), iar consumul inteligent are un rol esențial în vindecarea unor boli precum diabetul, artrita, stresul, depresia, hipertensiunea, deshidratarea cronică, durerile de spate sau falsa apendicită.

Cum să bem apă?

În general, ni se recomandă consumul a 2 litri de apă pe zi. Formula recomandată pe care o putem folosi pentru a ne calcula necesarul zilnic de apă este: grautatea noastră în kilograme înmulțită cu 30, obținând astfel cantitatea de apă în mililitri pe care trebuie să o consumăm într-o zi. De exemplu, pentru 54 de kilograme se calcuzează 54×30=1620 ml, respectiv 1,6 litri de apă/zi. Bineînțeles, dacă într-o zi vom lucra intens din punct de vedere fizic, vom avea nevoie de mai multă apă.

Timpul optim pentru a ne hidrata este cu o jumătate de oră înainte de masă (două pahare consistente cu apă), și la două ore după masă. Dacă înainte de masă vom consuma apă corespunzător, nu vom mai simți nevoia de a bea în timpul mesei sau imediat după. Dimineață este foarte important să bem apă pe stomacul gol deoarece curăță stomacul, precum și traseul până acolo, pregătindu-l treptat pentru micul dejul care urmează.

Ce fel de apă consumăm?

Apa de la robinet este o sursă destul de bună, cu excepția situațiilor în care este contaminată cu substanțe chimice sau metale grele. Apa îmbuteliată, chiar dacă este aleasă de mulți oameni ca fiind o opțiune mai bună decât cea provenită din rețeaua publică, nu reprezintă o sursă de încredere din cauza ambalajelor de plastic în care este ținută și a condițiilor incerte de depozitare. Cea mai sănătoasă opțiune pe care o putem lua este achiziționarea unui distilator bun sau a unui filtru care acționează folosind osmoza inversă.

Cum ne formăm acest obicei?

Citim și auzim adesea despre beneficiile apei, dar de cele mai multe ori uităm să bem, sau nu avem o sticlă la îndemână, sau, comparând-o cu băuturile acidulate, gustul nu ne este tocmai pe plac.

Vreau să îți recomand câteva trucuri pe care eu și prietenii mei le folosim pentru a ne forma un obicei din consumul apei. Imediat după ce ne trezim dimineața, bem două pahare pline. Apoi facem patul, citim, verificăm mailurile, facem un duș, ne schimbăm… și așa s-a încheiat jumătate de oră, deci putem trece la micul dejun. Avem mereu o sticlă plină cu apă la îndemână, fie că suntem la școală, angrenați într-un proiect sau ne bucurăm de o ieșire în parc.

Pentru a face experiența mai interesantă, pe timp de vară, dar nu numai, adaugăm diferite arome naturale, care îi dau un gust plăcut. Spre exemplu, putem adăuga o feliuță de lămâie, sau de portocală, sau două-trei frunze proaspete de mentă. Și o linguriță de pulbere de orz verde reprezintă o opțiune inedită, sporind purificarea organismului.

Ți-ai făcut deja lista cu obiectivele personale pe care dorești să le urmărești în anul 2016? Îți propun să îl adaugi și pe acesta: „În 2016 îmi propun să consum apă regulat și într-un mod inteligent”. Te provoc să cauți mai multe informații și date decât cele prezentate pe scurt de mine și să investești cu seriozitate în sănătatea ta, pentru că obiceiurile mici pe care ni le însușim astăzi vor face peste 15 de ani o diferență majoră între noi și ceilalți!

Te invit să descoperi singur mai multe informații despre apă și o alimentație netulburată de influența medicamentelor comerciale din următoarele surse:

1. Dr. Fereydoon Batmanghelidj, „Puterea vindecătoare a apei”;
2. Jerry Lee Hoover, „Medicina naturii”.

Share Button