Guvernul acordă 2.500 lei pentru angajaţii care lucrează de acasă.

Guvernul a decis, în ședința de vineri, acordarea a 2.500 lei angajaţilor care lucrează în regim de telemuncă, pentru a impulsiona angajatorii să utilizeze telemunca, în contextul în care regulile de distanţare fizică, inclusiv la locul de muncă, trebuie menţinute.

Potrivit unui comunicat al Ministerui Muncii, Guvernul a prevăzut acordarea, o singură dată, a unei sume de 2.500 lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau de alertă pentru cel puţin 15 zile, pentru achiziţionarea de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă.

Această măsură se adreseazăangajatorilor care au statutul de întreprinderi mici şi mijlocii şi care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgenţă. Banii se acordă prin Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, din subvenţii de la bugetul de stat, în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate şi nici angajatorilor care sunt înregistraţi în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale.

Companiile aleg reîntoarcerea parţială la birouri

Potrivit unui studiu realizat de Bookster, prima bibliotecă publică modernă pentru companii din România, peste jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri, într-un sistem de ture prin rotaţie a angajaţilor sau întoarcerea pe bază de voluntariat a unui număr limitat de angajaţi.Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.„Alte concluzii ale studiului ne arată că firmele mari (mai mult de 300 de angajaţi), firmele din Bucureşti şi cele din industriile IT, telecom şi educaţie par cele mai înclinate să rămână în ‘work from home'”, se menţionează în comunicat.Potrivit sursei citate, încă de la jumătatea lunii martie, piaţa muncii din România se află într-un proces continuu de adaptare la noile condiţii de lucru şi la respectarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-Cov-2.”Mai mult de jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri. Companiile mari sunt cele mai înclinate să rămână în ‘work from home’. Fie că este vorba de întoarcerea la birou pe bază de voluntariat sau cu un program în ture, prin care angajaţii merg prin rotaţie la birou, 53% dintre companiile întrebate au declarat că aleg varianta întoarcerii parţiale la birou pentru perioada următoare. Peste 30% dintre companii rămân într-un program de lucru exclusiv de acasă, iar numai 15% se întorc complet, cu toţi angajaţii, în spaţiile de birouri rămase goale în perioada stării de urgenţă„, susţin autorii sondajului, potrivit Agerpres.Totodată, companiile mici şi foarte mici sunt cele mai înclinate către o întoarcere completă la birou. Astfel, 20% dintre companiile din această categorie şi-au exprimat dorinţa de a reveni la birou, versus 13% în categoria companiilor medii. Sub 10% dintre companiile mari au precizat că vor renunţa complet la lucrul de acasă în favoarea reluării activităţii normale, din birouri.

Domeniile în care angajații vor lucra în continuare de acasă

Industria sau specificul activităţii este un factor determinant al deciziei de întoarcere la birou. Potrivit studiului Bookster, mare parte dintre companiile din IT (54%) şi Telecom (70%) rămân să lucreze integral de acasă. Industriile de Retail (72%), Banking (68%), Automotive (58%), Servicii (56%), Consultanţă (55%), FMCG (60%) şi chiar şi Pharma (71%) optează pentru o întoarcere parţială a angajaţilor la birouri.Preferinţa pentru lucrul integral de la birou este cea mai evidentă în industria de Manufacturing – aproape jumătate dintre companiile din această industrie îşi desfăşoară activitatea în modul tradiţional, cu toţi angajaţii la birourile fizice.De asemenea, din analiza răspunsurilor se poate observa o înclinare mai puternică spre lucrul complet de acasă la companiile din Bucureşti (36%), în comparaţie cu restul zonelor ţării, unde doar 24% dintre companii au menţionat că rămân să lucreze cu toţi angajaţii de acasă în perioada următoare.Bookster este prima bibliotecă publică modernă din România. De la deschiderea bibliotecii în 2013, cei 75.000 de cititori au făcut peste 3,5 milioane de împrumuturi. Aceştia au acces gratuit la peste 100.000 de cărţi, articole, studii de caz şi materiale video din diferite domenii, de la dezvoltare personală şi profesională, la hobby-uri, beletristică şi cărţi de copii, accesând www.bookster.ro. Bookster oferă companiilor din România o serie de servicii care includ livrarea cărţilor împrumutate la sediul lor şi campanii de încurajare a lecturii adresate angajaţilor.

Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *