5 căi prin care poți deveni o persoană matinală aproape fără efort

Ai o relație complicată cu diminețile? Da, da, știi deja că a te trezi devreme te face mai productiv, mai concentrat și mai motivat – motive pentru care antreprenori de succes precum Richard Branson și directorii generali ai companiilor mari precum Tory Burch și Indra Nooyi (CEO Pepsi) se trezesc înainte să răsară soarele. Singura problemă este că… urăști să te ridici din pat înainte să fii nevoit. Îți sună cunoscut?

Dacă îți place ideea de a crea o rutină matinală care să te propulseze spre succes, dar urăști ideea de a întâmpina ziua odată ce sună alarma, nu îți face griji. Iată câteva strategii pe care le poți folosi și care te vor face să ieși de sub plapumă pentru a-ți începe rutina matinală mult mai ușor și oarecum într-un mod distractiv.

1. Începe cu noaptea de dinainte

Multe studii au făcut legătura între motivație și somnul REM (,,Rapid Eye Movement” – mișcarea rapidă a ochilor). Dacă nu ai parte de odihnă de calitate, cu câteva cicluri REM motivația și energia ta vor fi scăzute atunci când e momentul să te trezești dimineața.

O cale de a rezolva această problemă este de a dezvolta o rutină înainte de somn care te pregătește pentru o odihnă de calitate. Iată câteva strategii folosite de multe persoane pentru a adormi (și a dormi):

– Redu cantitatea de cofeină ingerată. Elon Musk, fondatorul Tesla și SpaceX, recunoaște că obișnuia să bea cofeină pe tot parcursul zilei, dar acum își limitează consumul la una sau două ocazii pentru a dormi mai bine.

– Îndepărtează-te de aparatele electronice. Lumina ecranelor chiar înainte de somn poate afecta negativ tiparele de somn ale corpului tău. Arianna Huffington, co-fondator și redactor șef al revistei Huffington Post, își păstrează telefonul mobil într-o altă cameră, un obicei pe care l-a adoptat după ce a ,,leșinat din cauza extenuării.”

– Citește o carte. Co-fondatorul Microsoft, Bill Gates, citește o oră în fiecare seară (în principal biografii, cărți istorice și publicații periodice cu conținut intelectual) pentru a adormi mai ușor.

– Este de ajutor, de asemenea, să îți creezi o atmosferă care să îți inducă somnul. Fă-ți dormitorul cât mai întunecos posibil, întoarce ecranul ceasului cu alarmă cu fața în jos sau pornește ventilatorul dacă locuiești într-un cartier zgomotos.

2. Află de ce este important pentru tine să devii o persoană matinală

Este dificil să faci orice schimbare fără a ști mai întâi de ce acea schimbare este importantă pentru tine. De este important pentru tine să te trezești devreme? De ce vrei să fii mai productiv dimineața? Crezi că adoptând acea rutină matinală perfectă te va face să te menții în formă, îți va da mai multă încredere și energie în timpul zilei?

Sau poate trezirea înainte de răsărit este calea prin care vei găsi mai mult timp pentru a face lucrurile care te fac să te simți bine, precum cititul, scrisul sau meditatul? Odată ce vei ști motivul pentru care vrei să te trezești devreme, vei descoperi că schimbarea este mult mai ușor de implementat.

3. Trezește-te imediat ce sună alarma

De câte ori îți prelungești somnul, setând alarma să sune mai târziu atunci când o auzi? O dată? De două ori? De cinci ori? Mai mult? Deși ai impresia că acele câteva minute de somn în plus îți sunt benefice, în realitate lucrurile sunt exact pe dos. Amânând alarma, te vei simți mai obosit, îți dă peste cap ciclurile de somn, și ajungi să îți târăști picioarele după tine toată ziua.

Pe deasupra, când faci lucrul acesta, prima acțiune cu care îți începi ziua este amânarea. Acest lucru transmite un mesaj subconștientului tău că nu ai nici măcar disciplina de sine necesară pentru a te ridica din pat. Nu este un mod prea grozav pentru a-ți începe ziua.

Așadar, cum renunți la obiceiul de a amâna alarma? O metodă ar putea fi să îți așezi ceasul (sau telefonul) departe de pat, în așa fel încât să fii nevoit să te ridici pentru a opri alarma.

4. Schimbă-ți rutina matinală treptat

Încercând să te trezești dintr-o dată la ora 4:00 AM când tu, în mod normal, te trezești la prânz, poate să facă trecerea la noua rutină dificilă sau chiar imposibilă. În schimb, lucrează la schimbări mai mici la care poți adăuga ulterior. Urmând această cale, acționezi mai calculat și vei avea mai mult entuziasm. Această metodă îți va crește concentrarea și te va face să te simți mai calm.

Dacă te trezești de obicei la 7:00 AM, atunci țintește să te trezești la 6:45 în dimineața următoare. Odată ce stăpânești acea oră, mergi mai departe. Mutându-ți timpul de trezire cu câte 15 minute mai devreme, vei ajunge în scurt timp o persoană foarte matinală, aproape fără efort.

5. Alege activități matinale care să îți placă pentru a rămâne cu ele

Este destul de greu să te ridici din pat înainte de răsărit, iar atunci când te așteaptă activități care nu îți oferă nicio plăcere… noul tău program poate fi perceput ca o tortură. De aceea ar trebui să creezi o rutină matinală care conține activități care te entuziasmează, acele activități care te fac să te simți mai bine și care îți îmbunătățesc direcția în viață.

Câteva din aceste activități pot fi: exercițiu fizic, meditație, rugăciune, scrierea de liste cu lucruri sau persoane pentru care ești recunoscător și timp de calitate cu familia. Crează-ți propria listă de activități de genul acesta care să te facă să sari din pat dimineața.

Ce fac acum?
Tot ce trebuie să faci acum este să încerci una din cele cinci căi sau chiar pe toate.

Share Button