Google Maps va putea calcula și rute care combină mersul cu bicicleta cu transportul public sau auto

Google Maps va primi noi opțiuni pentru calcularea rutelor de tranzit, permițând includerea porțiunilor străbătute cu bicicleta, Google promovând astfel mersul cu bicicleta ca o modalitate de a scădea riscul de infectare cu COVID-19,

În funcție de regiune, selecția de opțiuni pentru transport ar putea include și opțiuni de ridesharing alternativ cum ar fi trotinetă electrică, motocicletă, și chiar rișcă auto. Cu bicicleta personală sau închiriată, călătorii vor fi direcționați către spații de tip park-and-ride unde pot lăsa bicicleta și continua restul drumului folosind mijloace de transport în comun, primind în continuare instrucțiuni prin aplicația Google Maps.

google maps bicicleta

De asemenea, Google va îmbunătăți acuratețea estimărilor de costuri la folosirea serviciilor de ridesharing, comunicând informații despre rutele calculate cu aplicațiile de mobil ale serviciilor respective, dacă acestea sunt instalate pe telefon. Astfel, estimările afișate în aplicație vor fi cele reale, oferite chiar de furnizor.

Deocamdată, nu este clar cât va dura până ce funcționalitatea extinsă va fi adăugată aplicației Google Maps. Cert este că firmele de ridesharing combină deja mai multe moduri de transport în aplicațiile lor, adăugarea acestor opțiuni în Google Maps fiind o mișcare logică pentru Google.

Adăugarea noilor opțiuni de calculare a rutelor ar veni în completarea unui șir mai amplu de îmbunătățiri. Spre exemplu, la finalul anului trecut inginerii Google testau introducerea unui nou parametru pentru calcularea rutelor străbătute pe timp de noapte, instruind aplicația să evite străzile slab iluminate sau prost amenajate pentru tranzitul pe jos. Descris ca fiind un „safety layer”, opțiunea numită Lighting va ține cont de criterii precum vizibilitatea marcajelor aplicate pe asfalt, prezenţa unor sisteme bine întreţinute pentru iluminat stradal, respectiv absenţa parţială sau totală a acestora.

Share Button